Tuesday, May 17, 2011

memoirs of SYAFIQA AZIZI -which makes me too touch

Memories :)

If I were asked, what is the most comfortable place you ever lived, next to home?
I would proudly answer, Tun Senaja 1307 UiTM Malacca :)
Well, that room, was the first place I learnt how to live apart from the family.
I remembered that very exact date 27th June 2009 taksilap saya? The whole family sent me and the belongings to that room, and then they left, and I felt like - Oi, Tinggal sorang je kat Melaka ni? Macam mana ni??
Setiap malam in that minggu orientasi tu menangis. Teman menangis, of course lah my bestie Farahanis. She's the only one I knew yang bukan strangers. Iyelaa, we've been clique since 16 years old dekat sekolah. MMS berkepit dengan Faa je. Hee

Muka teruk oh time ni. Jerawat ruam gatal-gatal semua ada. Tengah panas ada aktiviti, tidur tak cukup, air kurang, makan main hentam je. Fuh, hasilnya, kamilah siswa siswi yang kental. Tak macam adik-adik intake sekarang ni. Sikit-sikit mengadu, lembik lah anak Melayu woi. Dah laa bayar yuran sikit je, nak complaint lebih. Piiirahhh!
Class malam masa part 2. Jalan kaki ramai ramai. Comel je :)
Kalau duduk kolej, bila bosan je text wawan, ajak main netball. Levelmates pun bersepah yang rajin turun padang. Tapi tu semua masa part 1,2,3 jelaa. Part 4 semua dah tua, kurang stamina. heheheheh
Dinner Kolej Tun Senaja meet Lekiu. Pffftt, dalam banyak banyak kolej, Lekiu diberinya? Heheh. 
My very first time pergi Karnival JomHeboh siot! Lepastu janji taknak pergi lagi. Panas! And that was my very first time driving dekat Malacca lepas dapat licence :)
Kalau duduk Tun Senaja lagi, boleh pergi balik class dengan adik beradik macam ni. Nanti mesti dah tak rapat dengan Angah & Acik! Wawan takpe, bila bila boleh redah bilik awak :)
Paling penting, ITEM WAJIB - no more time for empat gadis aneh ni lainkali! Huaaa :'( Atin pun dah pergi praktikal. Tinggal the three of us. Nasib baik duduk under one roof dekat rumah sewa. Seriously I am amazed macam mana the four of us could get along so well. Padahal masing-masing perangai lain-lain, minat jauh sekali laa perbezaannya. Dan size, serious berbeza. Especially me- I was like the giant in that room. -__-" tapi takpelaa, I think I was the soul of the room. Kaurang ingat seronok ke bilik tu tanpa daku? Hihihi
BTW, this picture were captured the last night I was there. 30 minit sebelum ayah datang ambil. The last night we were in that TSJ 1307 room :'(

Dekat kolej ada softboard, boleh tampal macam-macam. Rumah sewa tak ada :(
Picture was captured on the last evening I was in the room. 
Almari pun pink. We did the redecor masa part 1. Macam tahu tahu je bilik tu memang meant to be for us selama dua tahun :)

Our levelmates had always told us the same sentences like this - "eh, bilik kaurang ni betul betul macam rumah dah laa'' and "wahh, bilik ni paling pink!"
Of course laa, tengok ketua bilik laa, Kak Nurul the pinky girl :D
Now, I'm gonna miss all these moments! Wawan, awak jangan sedih sangat.
We'll still be in touch like before. Nothing change. Tempat tinggal je changed :)

Thankyou Tun Senaja. We've been good friends for two years. Gonna miss you. Gonna miss En. Syed. Gonna miss makcik cleaner yang membebel bila ada cat's poop dalam toilet. Hehehe
Awwwwhh, those good ol' days :)
p/s : sayangg kaka , sorry I copy from ur blog baby.....
<3 <3 <3

3 comments:

  1. kenapa senaja ? awak bukan kudu ke ?

    ReplyDelete
  2. aww wawan! copy paste bulat bulat ye? hihihi! gonna miss those ily setiap tingkat :(

    ReplyDelete
  3. azi : mmg kudu , ini kaka classmate saya dia senaja..
    :)

    kaka : itu je yg mampu.. heheeeee :DDDD

    ReplyDelete